W dniach 24 – 25 czerwca 2015r. mieszkańcy naszego domu wraz z opiekunami udali się na wycieczkę. W tym roku wyjazd był szczególnie wyczekiwany z uwagi na szereg atrakcji włącznie z noclegiem poza domem.

Pierwszym punktem wycieczki było miasteczko Inowłódz, gdzie zwiedzaliśmy ruiny zamku obronnego Kazimierza Wielkiego. Mieszkańcy z zaciekawieniem wysłuchali krótkiego rysu historycznego. Dodatkową atrakcją były lody firmowe, z których słynie Inowłódz. Po krótkim spacerze wszyscy udali się w dalszą drogę. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Centralnego Ośrodka Sportowego w Spale.

SKŁADAMY SERDECZNE PODZIĘKOWANIA DYREKTOR CENTRALNEGO OŚRODKA SPORTOWEGO W SPALE PANI BARBARZE KLATKA ZA UMOŻLIWIENIE NAM ZWIEDZANIA OBIEKTU COS BEZ WNOSZENIA OPŁATY.

Oprowadzał nas przewodnik, który opowiadał najważniejsze informacje oraz anegdoty związane z tym miejscem. Ośrodek stanowi bazę treningową dla kadry narodowej i olimpijskiej kilkudziesięciu dyscyplin sportowych.

Następnie udaliśmy się do Ośrodka Wypoczynkowego „Zacisze”, gdzie po zakwaterowaniu zjedliśmy smaczny obiad. Po chwili odpoczynku wyszliśmy zwiedzać Spałę oraz spróbowaliśmy pysznych spalskich gofrów. Kolejną atrakcją w tym dniu było ognisko przebiegające w biesiadnej atmosferze, przy obficie zastawionych stołach. Nie zabrakło tańców i zabaw przy muzyce. Zmęczeni a zarazem zadowoleni mieszkańcy udali się do swoich pokoi.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy pysznym śniadaniem. Po wymeldowaniu z ośrodka pojechaliśmy do Tomaszowa Mazowieckiego w celu zwiedzania z przewodnikiem Skansenu Rzeki Pilicy, który jest pierwszym w Polsce muzeum na wolnym powietrzu poświęconym rzece. Kolejną atrakcją był Rezerwat Przyrody – Niebieskie Źródła. Podziwiając piękno przyrody oraz poznając historię rezerwatu przeszliśmy przyrodniczą ścieżką dydaktyczną. Ostatnim punktem wycieczki po sytym posiłku w restauracji „Advena” w Tomaszowie Maz. były Groty Nagórzyckie. Zdaniem specjalistów Groty Nagórzyckie uznane są za zabytek kultury materialnej – świadectwo dziewiętnastowiecznej techniki górniczej, unikatowe w skali europejskiej.

Niestety wszystko co dobre szybko się kończy. Po miło i intensywnie spędzonym czasie powróciliśmy do Domu.